chefens samtal

I rollen som chef gäller det att ha kunskap om och färdigheter i de olika typerna av samtal som chefen ställs inför.

Vi tar upp de olika samtalen kring medarbetar-/utvecklingssamtal, lönesamtal, korrigerande samtal samt positiv och konstruktiv feedback ur ett chefsperspektiv. Kommunikationen och prestationen hos medarbetarna ökar om chefen är mer coachande i sitt förhållningssätt mot medarbetarna.

Vad är det som gör dessa samtal lite krångliga? Vad kan man göra för att underlätta dialogen samtal förstå hur dessa i vissa fall hänger ihop? Du kommer att lära dig att genomföra dessa samtal på ett professionellt sätt samt att få tips & trix för att göra rätt.

mål

Efter kursen har du en grundläggande kunskap om chefens olika samtal fungerar samt kunskap för att förstå när du kan agera själv som chef och när du behöver ta hjälp. Tips & trix kring området svåra samtal, grundläggande samtal kring coachande förhållningssätt, feedback/återkoppling samt obligatoriska samtal så som löne- och medarbetarsamtal.

utökningar

Möjliga utökningar efter genomgången kurs:

  • Utskrift av kursintyg

  • Coachning eller mentorering i chefssamtal